09 Haziran 2023

2023 Dijital Pazarlama Trendleri

Dijitaldeki pazarlama trenlerinin 2023 yılında nasıl bir gelişim göstereceği ile ilgili tahminlerine geçmeden önce 2022 yılını değerlendirmek akıllıca olur.

2023 Dijital Pazarlama Trendleri

2023 Dijital Pazarlama Trendleri

Dijital istatistiklerin global çapta en güvenilir raporu olan We Are Social’a göre 2022 yılının istatistikleri ve 2023 tahminleri:

  • 2023 yılının sonuna kadar dünya nüfusunun yaklaşık üçte ikisinin çevrimiçi olması ve televizyon izleyenlerin sayısına eşitlenmesi beklenir.
  • İnternete erişimi olan kişilerin gün içerisinde hala zamanının %40’ını internette geçirdiği ama kullanılan platform ve yapılanların değiştiği belirtilir.
  • Araştırmalarla NFT kavramını geçmiş yıllara oranla daha fazla insanın bildiği (internet kullanıcılarının yaklaşık 2/3’si) ama tam olarak anlamadığı açıklanır. NFT işlem hacminin ise dolandırıcı ve sahtekarların yanı sıra spekülasyonlar nedeniyle aylık bazda düşüş yaşadığı ve işlemlerin birleşik aylık değerinin düştüğü gözlenir.
  • Sadece oyun konsoluna günde 1 saat harcayan çalışma çağındaki internet kullanıcılarının mobil oyunlara da uzun süre ayırdığı ve yaş skalasının genişlediği görülür. Video oyunlarında 55-64 yaş arası kadınların yaklaşık 3/2’si varlığını sürdürür.
  • TikTok her geçen gün kullanıcı sayısındaki artış ile sosyal medyadaki gücünü artırmaya devam eder. Her ay 1 milyar insana ulaşan ve sayısı artarak devam eden uygulamanın hızının düşmesi beklenir. TikTok kullanıcılarının %99,9’una ise başka platformlarda reklam ile ulaşılabilir. Bu nedenle TikTok’ta reklam yapmayanların Facebook ya da Instagram yolu ile reklamlarını kullanıcılarına ulaşılabileceğini gösterir.
  • Facebook verileri ise gençlerin tekrardan platformda varlığını artırmaya başladığını gösterir. Sosyal medya sıralamasında 3. sırayı koruyan uygulamada 2022 yılının Nisan ayına kıyasla Haziran’da 1,35 milyon daha fazla gencin sosyal medya reklamı gördüğü açıklanır.
  • Mesajlaşma platformlarının 2023 yılında pazarlama anlamında büyük rol oynaması beklenir. WhatsApp Business uygulaması üzerinden bu durum örneklendirilebilir. WP Business 2022 yılının 2. çeyreğinde en çok indirilen 10. mobil uygulama arasında yer alır. Bu nedenle küçük işletmelerin mesajlaşma platformlarında sistemlerini şekillendirmesi tavsiye edilir.
  • Akıllı saatler gibi giyilebilir teknolojilerin sayısında artış yaşandıkça telefonla harcanan vakit de azalır. Bu nedenle pazarlama trendleri için bu durumun göz önüne alınması tavsiye edilir.

Dijital Trendler ve İçerik Pazarlamasının Yükselişi

Dijital dünyanın her geçen gün daha fazla insana ulaşması ile işini dijitale taşıyanlar kullanıcı sayılarını ve görünürlüğünü artırarak kazanır. Bu nedenle işletmelerin dijital pazarlama çalışmalarını artırmaları ve dijital sisteme dahil olmaları gelecekleri için önemlidir. Dijitalde var olmak isteyenlerin güvenli ödeme yöntemi Sanal POS Başvurusu yaparak yazılımı edinmesi de pazarlama stratejileri arasına eklenmelidir. Çünkü dijital pazarlama her geçen gün gelişmeye ve daha çok insana ulaşmaya devam ederken tanınan ve güvenilir olan markalar öne çıkar. Ayrıca mobil uyumlu e-ticaret siteleri her geçen gün artarken ödeme yöntemi olarak güvenlik için Sanal POS tercih edilir.

Tanınmak için internette görünürlüğü artırmanın, arama motorlarında üst sıraya çıkmanın yollarının başında ise içerik pazarlaması gelir. Markalar hedef kitlesi olan insanlara ulaşmak için sadece kendi hizmetleri hakkındaki içeriklerle değil lifestyle blog içerikleri ile de aranma hacmini yükseltmenin peşindedir. Tabi bunun yolu da içeriklerden geçer. Aynı durum sosyal medya hesaplarında düzenli olarak paylaşılan kaliteli içeriklerle de yakalanır. İçerik pazarlamasının her geçen gün yükselen bir ivme ile devam etmesi hedefe ulaşılan içeriklerin özelliklerini de ortaya koyar. SEO uyumlu, faydalı, düzenli ve hedef kitleyi yakalayan akıcı yazılar dijital trendler arasındaki yerini alır. E-mail marketing de içerik pazarlama trendleri arasında yükselişi beklenen kollardan biri olarak görülür.

dijital pazarlama trendleri dijital okul ve içerik pazarlaması

Sosyal Medya Dönüşümü ve Yeni Reklam Anlayışı

İnternetin yaygınlaşması ile reklamcılık anlayışı büyük bir hızda değişim gösterir. Gazetelerden radyolara sonra televizyonlara taşınan reklam pazarının büyük çoğunluğu bugün internet mecralarında döner. İnternetin neredeyse sonsuz olanağı ve hızlı teknolojik gelişmeler pazarlama sektörü için trenleri takip etmeyi önemli hale getirir.

Sosyal medyanın kendi ünlülerini yaratması, küçük işletmelere markalaşma şansı tanıması ile reklamcılık sektöründe payı oldukça fazladır. Sosyal medya trendleri değiştikçe pazarlama da buna ayak uydurur. Popülerleşen uygulamalar, uygulamaya konan reels gibi özellikler ve sosyal medya reklamlarında trendleri baştan yakalamak önemlidir. Uzun süre influencer olarak bilinen popüler isimlerin kullanıldığı pazarlama artık yerini küçük hesaplara ve kişiselleştirilmiş reklamlara bırakır. Sosyal medya dönüşümü ile pazarlama da farklı noktalara hızla evrilir.

Uzmanlar tarafından gelecek için çok daha farklı pazarlama yöntemleri öngörülür. Metaverse evreni kendi reklam ağını yaratırken yapay zeka reklamcılığı, karma gerçeklik, programatik ve NFT pazarlama gibi henüz çok yeni ve işin başında sayılabilecek yeni reklam kanalları sayılır. Siz de gerçek dünyada ve dijital dünyada varlığınızı korumak istiyorsanız işiniz için Garanti BBVA’dan yazar kasa, Sanal POS ve Fiziki POS başvurusu yapabilirsiniz.

Sayfayı Paylaş!

Sayfayı Paylaş!


En son eklenenler