09 Haziran 2023

E-Ticarette Başarı Sırları

Günümüzde e-ticaret web siteleri, uygulamaları, platformlarını sıklıkla kullanır olduk. Geleneksel alışveriş yöntemlerini tamamen değiştiren e-ticaret, her ölçekten girişimcinin atılmayı tercih ettiği bir sektör olma yolunda özellikle pandeminin de etkisiyle hızla ilerledi. Esasında geleneksel ticaret ile büyük oranda benzerlik taşısa da mesafeleri ve sınırları ortadan kaldırdığı, ürün ve hizmet çeşitliliğini arttırdığı ve fiziksel mağazalara oranla müşterilere fiyat avantajı sunduğu için e-ticaret hem satıcılar hem de müşteriler açısından oldukça avantajlı bir sektör olmaya devam etmekte.

Fiyat, çeşitlilik ve esneklik anlamında ticari faaliyetin her iki tarafı için de sürdürülebilir şekilde ilerdediği e-ticaret sektörü bu sebeple girişimciler tarafından kolay ve zahmetsiz bir satış yöntemi olarak görülmekte. Fakat satıcıların sahip olduğu e-ticaret kolaylıkları aynı zamanda bu alandaki diğer alternatiflerin, rakiplerin de daha başarılı olmasını sağlayarak satış sürecini zorlaştırabilir. Bundan kaynaklı olarak her ölçekten girişimci e-ticarette başarılı olmak için neler yapması neleri optimize etmesi gerektiğini merak eder. Aşağıda değineceğimiz temel noktalara dikkat ederek verimli bir şekilde e-ticaret yapmanız mümkün!

E-Ticarette Başarı Sırları

E-ticarette Başarıya Götüren Etkenler

E-ticarette başarılı olabilmek için her sürece titizlikle dikkat etmek, mümkün olan en iyi şekilde planlama yapmak gerekir. Çünkü e-ticaret standart satışlardan farklıdır ve bu nedenle işin içinde çok sayıda aktör bulunur. Genç girişimciler, küçük işletmeler ya da büyük markalar günümüzde e-ticaret kanalları üzerinden ürünlerini müşterilere ulaştırmak istemekte. E-ticaret şekliyle satış yapan satıcı sayısı her geçen gün hızla artmakta ve bu durum rekabetin güçlenmesine neden olmakta. E-ticaret metodu ile satış yapmak daha kolay ve zahmetsiz göründüğünden günümüzde fiziksel mağazası olan satıcıların büyük bir bölümü de aynı zamanda internet üzerinden de satış yaptığı için aslında e-ticaret rekabetin yüksek olduğu bir sektör. Dolayısıyla sizi başarıya götürecek etkenlerin tümünü titizlikle düşünmeniz daha başarılı bir satıcı olmanızı sağlayacaktır.

E-Ticarette Planlama

E-ticarette satış yapmak için her şeyden önce hedeflerinize ve işletmenize uygun bir planlama süreci gereklidir. Satıcılar bu süreçte hedef kitlelerini, satışını yapmak istedikleri malları, ürünleri belirleyebilir. Planlama sürecinin titizlikle tamamlanması, devamında gerekli olan işlemlerin daha kolay bir şekilde gerçekleştirilmesini mümkün kılar. E-ticaret planınızı yaparken öncelikle hangi sektörde hizmet vereceğinizi, ürün ya da hizmetlerinizi ve bunları hedef kitlenize nasıl sunacağınızı belirleyebilirsiniz. Planlama sürecinde sektör analizleri, alıcı davranışları ve güncel trendler ürün ve hizmet seçimi yapmanıza yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra, belirlemiş olduğunuz hedef kitlenize en kolay ulaşabilmek için hangi satış ve pazarlama kanallarını tercih etmeniz gerektiğini netleştirebilir, buna göre çalışmalara başlayabilirsiniz.

E-ticarette satış yapmak için her şeyden önce hedeflerinize ve işletmenize uygun bir planlama süreci gereklidir. Satıcılar bu süreçte hedef kitlelerini, satışını yapmak istedikleri malları, ürünleri belirleyebilir. Planlama sürecinin titizlikle tamamlanması, devamında gerekli olan işlemlerin daha kolay bir şekilde gerçekleştirilmesini mümkün kılar. E-ticaret planınızı yaparken öncelikle hangi sektörde hizmet vereceğinizi, ürün ya da hizmetlerinizi ve bunları hedef kitlenize nasıl sunacağınızı belirleyebilirsiniz. Planlama sürecinde sektör analizleri, alıcı davranışları ve güncel trendler ürün ve hizmet seçimi yapmanıza yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra, belirlemiş olduğunuz hedef kitlenize en kolay ulaşabilmek için hangi satış ve pazarlama kanallarını tercih etmeniz gerektiğini netleştirebilir, buna göre çalışmalara başlayabilirsiniz.

e-ticarette başarıya götüren etkenler e-ticarette dikkat edilmesi gerekenler

Web Sitelerinin e-Ticaret için Önemi

E-ticaret satışları genellikle web sitelerinden ve uygulamalardan üzerinden gerçekleştiriliyor. Günümüzde e-ticaret satıcılarının bir bölümü kendi web siteleri ve akıllı telefon uygulamaları üzerinden satış yaparken bir kısmı da hali hazırda faaliyet gösteren pazar yerlerini kullanmayı tercih ediyor. Kendi web sitenizi kurmanız müşteriler ile direkt olarak etkileşime geçebilmenizi mümkün kılar ayrıca marka bilinirliğiniz ve itibarınızın oluşmasında rol oynar. Bununla beraber satıcıların kendi web sitelerini ve uygulamalarını kurmaları maliyetli bir süreç de olabilir. Pazar yerleri üzerinden satış yapmak, alternatif yöntemlere nazaran daha zahmetsiz görünebilir. Fakat pazar yerlerinde yapılan satışlarda satıcı tam kontrole sahip değildir. Ürünün kargolanması ya da fiyatlandırma aşamasında pazaryerinin komisyon oranlarına ya da anlaşmalı kargo firmalarına bağlı kalmak zorunda kalabilir. Bu aşamada siz de bütçe, hedef ve ideallerinize en uygun yöntemi seçebilirsiniz.

E-Ticarette Güvenlik

E-ticaret satışları farklı yapıları bulunan elektronik kanallar üzerinden gerçekleşir. Satışların gerçekleştiği web siteleri ve uygulamaların güvenliğinin sağlanması e-ticarette başarı için kritik öneme sahiptir. Web siteleri, uygulamalar, pazar yerleri her zaman siber saldırılara maruz kalabilir. Bu saldırılar sonucu müşteri verileri çalınabilir, yetkisiz ödemeler yapılabilir. Satıcıların bu olumsuz ihtimallerin önlenebilmesi için e-ticarette güvenliğe önem vermeleri gerekir.

Satış için kurulan web siteleri her zaman modern ve gelişmiş güvenlik altyapıları ile korunmalıdır. Akıllı cep telefonu uygulamaları güçlü, güvenli ve verimli koruma protokollerine sahip olmalıdır. Güvenlik altyapıları e-ticaret satışlarının verimli ve güvenli bir şekilde gerçekleşebilmesini mümkün kılar. Satıcıların web siteleri için güçlü bir altyapı kurması maliyetli olabilir fakat başarı için olmazsa olmazdır.

Müşteri Memnuniyeti

E-ticaretin standart ticaret faaliyetleri ile paylaştığı en büyük benzerliklerinden birisi müşteri memnuniyetidir. Müşteri memnuniyeti e-ticarette başarılı olmak isteyen satıcıların titizlikle yaklaşması gereken bir konudur. Çünkü e-ticaret satışlarında müşterilerin tercih edebileceği çok sayıda farklı alternatif bulunur ve satıcıların alternatifler arasından önce çıkabilmesi için ilgi çekici bir hizmet sunması gerekir. Bununla beraber e-ticaret satışlarında müşteri memnuniyeti sağlamak, geleneksel ticarete nazaran daha kolay olabilir.

  • Satıcılar süreci zahmetsiz kılan otomasyon altyapıları sayesinde müşteriler için verimli, kesintisiz ve sağlıklı bir satın alma süreci kurabilir. E-ticarette başarılı olmak isteyen satıcıların müşteri memnuniyeti için şu noktalara önem vermesi gerekir:
  • Satış öncesi destek: Ürünler hakkında bilgi, kurulum, nakliye, lojistik konularında yapılacak bilgilendirmeler.
  • Satış sırasında bilgilendirme yapmak: Müşterilerin satın almayı hangi yöntemle yapabilecekleri, güvenli bir alışveriş için ne yapmaları gerektiği, sipariş için kullanılacak bilgilerin doğruluğu, eksiksiz olması.
  • Satış sonrası destek: Satın alım yapıldıktan sonra ürünün  ulaştırılmasını sağlayacak kargo sürecine dair bilgilendirmeler, nakliye süreci tamamlandıktan sonra ürün ya da malın kullanımına, kurulumuna dair bilgilendirmeler.
  • Müşterilerden gelen tepkilerin değerlendirilmesi: Gerçekleştirilen iade taleplerinin kısa sürede işleme alınması, değişim isteklerinin uygun şekilde gerçekleştirilmesi, ücret iadelerinin  güvenlik çerçevesinde sağlanması.

Esneklik ve Kolaylık

E-ticarette başarılı olmak isteyen satıcıların müşterilere farklı satış kanalları sunması, farklı ödeme yöntemleri, teslimat seçenekleri sunması önem taşır. Satıcının alıcılar için esneklikler, kolaylıklar sağlaması çok sayıda alternatifi arasından tercih edilmesini ve satış yapabilmesini mümkün kılar. Ön ödemeli kartlar, banka kartları, kredi kartları, taksit seçenekleri, sanal pos gibi ödeme seçenekleri sunarak alıcılar için kolaylık sağlayabilirsiniz. Bu sayede müşteriler diledikleri ödeme seçeneğini tercih ederek daha güvenli şekilde alışveriş yapabilir.

E-Ticarette Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticaret hazırlık süreci her ne kadar kusursuz bir şekilde tamamlanmış olsa da satış sonrasında, öncesinde satıcıların dikkat etmesi gereken noktalar bulunur. E-ticarette başarılı olmak için e-ticarette dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

  • Satışların yapılacağı web sitesi ve uygulamaların güvenli bir altyapıya sahip olması kritik önem taşır.
  • Satışı yapılan mal ya da ürünlerin müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde olması, sahte ya da kopya ürün olmaması, resmi olması gerekir.
  • Arama motoru optimizasyonu (SEO) başarılı bir e-ticaret süreci için olmazsa olmazdır.
  • Satışların yapılacağı web sitesinin ve uygulamanın kullanışlı, verimli ve ihtiyaca cevap verebilecek nitelikte bir arayüz ve altyapıya sahip olması gerekir.
  • Satılan ürünlerin kategorizasyonunun planlı bir şekilde yapılması önem taşır. Model, yıl, cinsiyet, yaş, renk, materyal ve çeşit gibi parametreler kategorizasyon için yardımcı olabilir.

E-ticarette firmanıza özel girişimler ve özellikle sanal pos başvurusu gibi işlemleriniz için Garanti BBVA POS’un yenilikçi ürün ve çözümlerini deneyebilirsiniz.

Sayfayı Paylaş!

Sayfayı Paylaş!


En son eklenenler