Kartın fiziki olarak kullanılması yoluyla gerçekleştirilen harcamalara kart hamillerinin itirazı söz konusu olabilmekte ve işyerlerimizden işleme/işlemlere ait belgelerin sunulması talep edilebilmektedir. Bunun temel nedeni, kart hamillerinin "bana ait değil", "işlemi tanımıyorum", "işlemi hatırlamıyorum", "ürün/hizmet teslim almadım" vb. nedenlerle işlemlere itiraz etmeleridir.
Üye İşyerimiz Tarafından Dikkat Edilmesi ve Alınması Gereken Aksiyonlar
- Şifresiz işlemlerde, slip nüshalarında (üye işyeri nüshası) yer alan imza bandına mutlaka kart hamili imzasının alınması
- Slip (üye işyeri nüshası), fatura ve ürün/hizmet teslim belgesi gibi söz konusu işleme ait tüm belgelerin işlem tarihinden itibaren 10(on) yıl süreyle muhafaza edilmesi ve Banka tarafından talebi halinde 7(yedi) iş günü içerisinde paylaşılması
- Şifresiz işlemlerde, gerekli görülen durumlarda kimlik kontrolü yapılması
- Kartın fiziksel güvenlik özelliklerinin kontrol edilmesi ( Chip(çip), Hologram, İmza Paneli, Güvenlik Kodu, Hemzemin Rakam, Son Kullanım Tarihi, vb)
- Şifresiz işlemlerde, kartın ön yüzündeki kart numarası ile slip üzerinde yer alan kart numarasının kontrolünün yapılması
- Şifresiz işlemlerde, kartın arkasında yer alan imza panelindeki imza ile slipte yer alan imzanın karşılaştırılması
- Yukarıda değinilen hususlar bilgilendirme amaçlı olup belirtilen hususların yerine getirilmesi işyerinizin karşı karşıya kalabileceği geri ödeme risklerini asgari düzeye indirecektir.